Sprzęt jest niezwykle ważnym elementem kolarstwa. Ja zaufałem rowerom marki Specialized, na których ścigam się od 2014 roku. Ramy amerykańskiego producenta słyną ze świetnej wyścigowej geometrii, piekielnej sztywności oraz niezawodności. Jazda na każdym z moich czterech wyścigowych carbonów daje mi ogromną frajdę i sprawia, że każdy trening i wyścig to niezapomniane przeżycie! Poniżej dokładne specyfikacje moich rowerów startowych:
Specialized Epic Expert Carbon 2022
- Rama: Specialized Epic, FACT 11m Full Carbon, Modern XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel, size: M
- Amortyzator: RockShox SID SL BRAIN, Bottom-Adjust Brain damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 100mm Travel
- Damper: RockShox-Specialized BRAIN, Rx XC Tune, 5 Position Platform Adjust, Rebound Adjust, Integraded Extension, 265×52.5mm
- Przednia piasta: DT Swiss 350 straight pull, 15x110mm spacing, Torque caps, 6-bolt, 28h
- Tylna piasta: DT Swiss 350 straight pull, Star Ratchet, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
- Szprychy: DT Swiss Competition Race straight pull
- Obręcze: Control SL 29, 29mm Internal Width, Zero Bead Hook 4mm FlatTop Design, Tubeless Compatible, 29mm internal width
- Przednia opona: Vittoria Barzo 29×2.25
- Tylna opona: Vittoria Barzo 29×2.25
- Uszczelniacz: Specialized
- Suport: SRAM GXP
- Korba: SRAM X0, Boost, Direct Mount
- Zębatka: Alugear 36T
- Miernik Mocy: Ronde, Spider, 104 BCD
- Manetka: Sram AXS GX Rocker12-speed
- Przerzutka: SRAM AXS X01 Eagle Lunar, 12-speed
- Kaseta: Garbaruk, 12-speed, 10-52t
- Łańcuch: SRAM X01 Eagle, 12-speed w/ PowerLink
- Hamulce: Shimano XT 8100
- Tarcze hamulcowe: Accent Airplane 160mm
- Kierownica: Specialized S-Works
- Chwyty: Esi Racer’s Edge
- Mostek: Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 70mm
- Siodło: Specialized Toupe Pro 143
- Sztyca: Specialized S-Works 30,9, 400mm
- Zacisk sztycy: Alloy, 34.9mm
- Pedały: Shimano M8000 XT
- Uchwyt na bidon: Specialized Zee Cage
- Uchwyt na licznik: Specialized
- Masa: 10,5 kg z pedałami, uchwytami i miernikiem, (10,6 kg z licznikiem)
Specialized Venge Pro UDi2 2020
- Rama: FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc, size: 54
- Widelec: S-Works FACT 11r carbon, 100x12mm thru-axle, flat-mount disc
- Mostek: Venge integrated stem, 6-degree, 120mm
- Kierownica: S-Works Aerofly II 380mm, 75mm reach x 130mm drop
- Owijka: Specialized S-Wrap Roubaix
- Hamulce: Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc
- Tarcze hamulcowe: Shimano SM-RT900 Dura Ace 140mm
- Przednia przerzutka: Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on
- Tylna przerzutka: Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage
- Manetki: Shimano Ultegra Di2 Disc R8070, 11-speed
- Kaseta: Shimano Ultegra 6800, 11-speed, 11-28t
- Łańcuch: Shimano Ultegra, 11-speed
- Mechanizm korbowy: Specialized S-Works, 52-36T, 175mm
- Miernik mocy: Specialized S-Works dual side
- Suport: BB30
- Koła: Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 350 internals 21/24h, Ratchet 54
- Opony: Specialized S-Works Turbo GR 700x24C
- Dętki: Specialized Turbo Ultralight
- Siodło: Specialized S-Works Power 143mm
- Sztyca: 2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible
- Pedały: Shimano Ultegra 6800
- Uchwyty na bidon: Specialized Rib Cage II
- Uchwyt na licznik: Specialized
- Masa: 7,3kg z uchwytami na bidon i na garmina
Specialized Crux Elite 2019
- Rama: FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8″ lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc, size: 54
- Widelec: S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
- Sztyca: S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset
- Zacisk sztycy: integrated
- Mostek: Specialized, forged alloy, 6-degree 100mm
- Kierownica: Kierownica: Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach, 420mm
- Owijka: Specialized S-Wrap HD
- Hamulce: SRAM Rival 1, hydraulic disc
- Tarcze hamulcowe: XTR RT-MT900 140mm
- Przerzutka: SRAM Rival 1, long cage
- Mechanizm korbowy: Sram Force
- Zębatka: Alugear, 40T
- Miernik mocy: PLM 110BCD
- Koła: Dandy Horse Elektron 33 SPX
- Szytki: Specialized Tracer
- Siodło: Specialized Power Expert 143mm
- Pedały: Shimano M8000 XT
- Uchwyt na licznik: Specialized
- Masa: 7,77kg
Specialized Epic HT Carbon 2021
- Rama: Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, size: M
- Widelec: Carbon
- Koła: Śnieżka Custom RaceDayOnly 1255
- Przednia opona: Specialized S-Works Renegade 29×1,95
- Tylna opona: Specialized S-Works Renegade 29×1,95
- Uszczelniacz: Specialized
- Suport: SRAM GXP
- Korba: SRAM X0, Boost, Direct Mount
- Zębatka: Alugear 36T
- Miernik mocy: Ronde, Spider, 104 BCD
- Manetka: Sram X0 Gripshift 12-speed
- Przerzutka: SRAM NX Eagle, 12-speed
- Kaseta: Garbaruk, 12-speed, 10-52t
- Łańcuch: SRAM X01 Eagle, 12-speed w/ PowerLink
- Hamulce: Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad
- Tarcze hamulcowe: Ashima Ai2 160mm
- Kierownica: Specialized S-Works
- Chwyty: Specialized XC Race Slip On
- Mostek: Boplight Race -17st, 90mm
- Siodło: Specialized Toupe Pro 143
- Sztyca: Specialized S-Works 30,9, 400mm
- Zacisk sztycy: Alloy, 34.9mm
- Pedały: Shimano Ultegra 6800
- Uchwyt na bidon: Specialized Zee Cage
- Uchwyt na licznik: Specialized
- Masa: 7,5kg (2023, w specyfikacji wyścigowej na Śnieżkę, bez przedniego hamulca i tarczy)
Torówka
- Rama, widelec, sztyca: Carbon
- Stery: Cane Creek 49x35x45, 41,8x8x45
- Zacisk sztycy: Zintegrowany
- Siodło: Specialized S-Works Power 143
- Mostek: Ritchey WCS 120mm, -17st
- Kierownica: Specialized Expert Shallow Bend 360mm
- Owijka: Fizik Microtex Microfiber
- Piasty: DT Swiss 370 Track
- Szprychy: Pillar PDB1415 2.0-1.8
- Nyple: DT Prolock 1.8
- Podkładki pod nyple: Sapim
- Obręcze: 80x25mm, carbon
- Szytki: Continental Tempo II 22c
- Suport: Sram GXP
- Korba: Sram Force X1 175mm
- Miernik mocy: PLM 144BCD
- Zębatka przednia: MStars 50T
- Zębatka tylna: Novatec 14T
- Łańcuch: Izumi
- Pedały: Ultegra PD-R8000
- Uchwyt na licznik: Garmin
- Czujnik prędkości: Magene
- Masa całości: 6,9kg (z licznikiem 7kg)